ALGEMENE LEVERINGSVOORWAARDEN
JANSSEN TRAINING & ADVIES
Artikel 1 Toepassing
▪ Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten tussen Janssen
Training & Advies en haar opdrachtgevers, ongeacht welke geleverde diensten en/of
goederen het betreft. Eventuele [inkoop] voorwaarden van de opdrachtgever zijn niet van
toepassing, tenzij uitdrukkelijk in de overeenkomst door Janssen Training & Advies
schriftelijk aanvaard. De voorwaarden welke in de overeenkomst door Janssen Training &
Advies en haar opdrachtgever schriftelijk zijn aanvaard, zijn bindend.
▪ Tenzij schriftelijk tussen door Janssen Training & Advies en opdrachtgevers anders wordt
overeengekomen, zijn de bepalingen van deze algemene voorwaarden ook ten volle van
toepassing op elke aanbieding, overeenkomst en/of opdrachtbevestiging, die voortbouwt
op of voortvloeit uit een eerder gesloten overeenkomst.
Artikel 2 Definities
1. Janssen Training & Advies is gevestigd te Meerssen
2. Opdrachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon bij wie de dienstverlening wordt
aangeboden.
3. Opdracht: de overeenkomst tussen Janssen Training & Advies en opdrachtgever op grond
waarvan het dienstenpakket bij opdrachtgever wordt uitgevoerd.
Artikel 3 – Oriënterende gesprekken
Aan oriënterende gesprekken of kennismakingsgesprekken zijn geen kosten verbonden.
Onder deze gesprekken wordt het eerste onderhoud verstaan.
Artikel 4 – Partnership
Gezien de noodzaak dat de opdrachtgever zijn medewerking verleent aan het uitvoeren
van de overeenkomst, zal de opdrachtgever steeds tijdig alle nuttige en noodzakelijke
gegevens of inlichtingen verschaffen. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst
noodzakelijke gegevens niet, niet tijdig of niet overeenkomstig de afspraken ter beschikking
van Janssen Training & Advies staan, of indien de opdrachtgever op andere wijze niet aan
zijn verplichtingen voldoet, kan dit tot opschorting van de uitvoering van de overeenkomst
aanleiding geven en kunnen extra kosten volgens gebruikelijke tarieven van Janssen
Training & Advies in rekening worden gebracht.
Artikel 5 – Totstandkoming van de overeenkomsten
1. Alle door Janssen Training & Advies uitgebrachte offertes zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk
– onder opgave van een termijn voor aanvaarding – het tegendeel is overeengekomen.
2. De overeenkomst is bindend na ondertekening door zowel de opdrachtgever als door
Janssen Training & Advies. Een ondertekend inschrijvings- of aanmeldingsformulier, een
getekende schriftelijke bevestiging of een per email verzonden aanmelding of opdracht
wordt eveneens als een overeenkomst aangemerkt.
3. Open Inschrijvingen: Opleiding, Workshop en Trainingen – Nadat wij uw inschrjfformulier,
c.q. getekende offerte hebben ontvangen, bent u officieel ingeschreven als deelnemer aan
de betreffende opleiding, training of workshop. Dat betekent dat u akkoord gaat met de
algemene voorwaarden en dat u zich verplicht tot betaling van de kosten, behorende bij de
gehele opleiding, training of workshop.
Artikel 6 – Annulering / verhindering
Bij een openinschrijving is een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen van toepassing.
Uitgezonderd een inschrijving minder dan 4 weken voor uitvoering.
In geval van verhindering bij een training/workshop kan een deelnemer zich altijd
kosteloos laten vervangen door een collega. Dit geldt niet voor de opleidingen van
Janssen Training & Advies
Als Janssen Training & Advies door onvoorziene omstandigheden een training of dienst
moet annuleren of verplaatsen, dient opdrachtgever haar in de gelegenheid te stellen om
de dienst op een ander tijdstip te verlenen. Indien tijdens de uitvoering van de opdracht zich
feiten of omstandigheden voordoen, die aan de oorspronkelijke bereikte
wilsovereenstemming afbreuk [zouden] doen, dan zal Janssen Training & Advies hierover
tijdig overleg plegen met haar opdrachtgever, teneinde de afspraken aan de gewijzigde
situatie aan te passen en opnieuw contractueel vast te leggen.
Artikel 7 – Facturen en tarieven
De facturen van Janssen Training & Advies worden berekend aan de hand van de
overeengekomen aantallen uren/Adviesdagen en tarieven. Indien aangegeven in de
offerte, worden materiaalkosten gefactureerd. Alle tarieven zijn exclusief omzetbelasting
[BTW] en andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd. Indien anders, is
er sprake van: Vrijstellingen BTW conform art 11, 1, o, 2e onderwijsvrijstelling. Janssen
Training & Advies factureert maandelijks aan de opdrachtgever.
Artikel 8 – Betaling
Alle honoraria en bijkomende kosten zijn direct bij de opdrachtverlening verschuldigd.
De opdrachtgever is gehouden de door Janssen Training & Advies ingediende
declaraties/facturen te voldoen binnen 14 dagen na factuurdatum.
Bij niet tijdige betaling kunnen begeleiding, advisering en/of overige diensten worden
opgeschort of beëindigd, waarbij de betalingsverplichting blijft bestaan.
Indien een declaratie van Janssen Training & Advies niet binnen de gestelde termijn is
betaald, is de opdrachtgever na ommekomst van die termijn, zonder dat een
ingebrekestelling of aanmaning terzake nodig is, over het openstaande bedrag een rente
verschuldigd van 1,5% per kalendermaand. Een gedeelte van een maand wordt voor een
volle maand gerekend.
Het afschrift van de door Janssen Training & Advies verzonden factuur geldt als
volledig bewijs van de verschuldigdheid van de rente en de dag waarop de
renteberekening aanvangt.
Alle kosten van inning, waaronder begrepen alle kosten van rechtsbijstand en ook de
buitenrechtelijke kosten, komen geheel voor rekening van de opdrachtgever.
Voor buitenrechtelijke kosten mag in ieder geval, zonder nader bewijs, 18% van de
verschuldigde hoofdsom in rekening gebracht worden.
Reclames omtrent een declaratie moeten binnen twee weken na dagtekening van de
factuur schriftelijk bij Janssen Training & Advies zijn ingediend. Na deze periode wordt de
reclamemogelijkheid geacht te zijn verwerkt en vervalt het reclamerecht.
Artikel 9 – Intellectuele eigendomsrecht/auteursrecht en gebruiksrecht
Op alle door Janssen Training & Advies uitgegeven materialen, gespreksmethodes,
voorstellen, adviezen, modellen, rapportages, software en dergelijke is auteursrecht en de
overige rechten van intellectueel eigendom van toepassing.
Artikel 10 – Vertrouwelijke informatie / Discretie
Janssen Training & Advies zal alle redelijkerwijze te nemen voorzorgsmaatregelen treffen
teneinde de van de opdrachtgever ontvangen informatie van vertrouwelijke aard geheim te
houden. Indien noodzakelijk wordt op verzoek van de opdrachtgever door Janssen
Training & Advies een geheimhoudingsverklaring getekend.
Conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens zullen gegevens, die in de vertrouwelijke
sfeer zijn ingewonnen bij medewerkers van de cliënt, slechts aan anderen worden
doorgegeven, als het gebruik daarvan tijdig is kenbaar gemaakt aan de
informatieverschaffer en deze blijk heeft gegeven daartegen geen bezwaar te hebben.
Vertrouwelijke informatie zal, conform de NIP-gedragscode, na het verstrijken van de
opdracht aan de opdrachtgever worden teruggegeven of maximaal 1 jaar na het
verstrijken van de opdracht worden vernietigd.
Artikel 11 – Aansprakelijkheid
Met betrekking tot de aansprakelijkheid voor de schade die kan ontstaan als gevolg van
verwijtbare tekortkoming aan de zijde van Janssen Training & Advies geldt, dat deze
wordt beperkt tot de direct aantoonbare kosten, welke door de verzekeringsmaatschappij
worden gedekt.
Janssen Training & Advies kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor:
▪ indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst en schade door bedrijfsstagnatie,
▪ schade die direct of indirect ontstaat door het onjuist interpreteren en/of onoordeelkundig
gebruik van de door Janssen Training & Advies verstrekte kennis, informatie, producten of
andere zaken die door Janssen Training & Advies geleverd zijn.
▪ schade, direct of indirect ontstaan, door een gebrekkige medewerking van de
opdrachtgever.
▪ voor het gebruik en de toepassing van door Janssen Training & Advies verstrekte systemen
en modellen zoals elektronische formulieren, computerprogramma’s e.d..
▪ alle situaties en/of schade waarbij er duidelijk sprake is van overmacht.
Artikel 12 – Klachtenprocedure
Janssen Training & Advies hecht veel belang aan tevreden relaties. Daarom werken wij
voortdurend aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Janssen Training & Advies werkt
conform de kwaliteitscode voor Opleidingsinstituten voor Kort Beroepsonderwijs
[vermelding in het register van het CRKBO].
Waar gewerkt wordt, worden helaas soms ook fouten gemaakt en/of kunnen misverstanden
ontstaan. Indien u ontevreden bent over onze dienstverlening of een ander aspect van
Janssen Training & Advies, dan nodigen wij u nadrukkelijk uit om ons hiervan op de hoogte
te stellen. Wij nemen iedere klacht, hoe dan ook, serieus en zoeken graag samen met u
naar een passende oplossing.
• indienen van een klacht
Wij stellen het bijzonder op prijs, wanneer wij, voorafgaande aan de klacht met u
persoonlijk in gesprek kunnen gaan om met u de klacht te bespreken. Mocht u dit, om
welke reden dan ook, niet willen, dan kunt u de klacht ook per direct schriftelijk bij ons
indienen. U kunt uw klacht richten aan A.J.G.M. Janssen. Uw klacht zal altijd vertrouwelijk
worden behandeld.
• Verloop klachtenprocedure -
De ontvangst van uw klacht wordt zo snel als mogelijk na binnenkomst bevestigd.
Vervolgens nemen wij zo spoedig als mogelijk [binnen 15 werkdagen] contact met u op om
te overleggen over de verdere stappen. U klacht binnen 30 werkdagen opgelost te hebben.
Mocht, dit om welke reden het afhandelen van de klachtenprocedure ontvangt u van ons
een schriftelijke vertrouwelijk met de verkregen informatie om.
• Beroepsmogelijkheid
Indien u van mening bent dat uw klacht niet afdoende is behandeld, dan stellen wij voor om
de hulp in te schakelen van een onafhankelijke derde, te weten: Van Houte Advies te
Tilburg [erkend mediator en arbeid- en organisatiedeskundige]
In dat geval worden onkosten tussen partijen gedeeld, tenzij de desbetreffende
beroepsinstantie een andere verdeling redelijk acht, gezien de afhandeling van de klacht.
Het oordeel van de beroepsinstantie is bindend. Eventuele consequenties voor Janssen
Training & Advies worden door ons correct afgehandeld
• Bewaartermijn en registratie.
Klachten, en de wijze van afhandeling, worden geregistreerd en voor de duur van drie
jaren bewaard.
Artikel 13 – Geschillen
Op alle overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing. Van een geschil is sprake,
indien een van beide partijen dit in een aangetekend schrijven aan de wederpartij kenbaar
maakt.
Janssen Training & Advies staat onder dossiernummer 17200744 ingeschreven bij de
Kamer van Koophandel.
Deze algemene voorwaarden zijn 29 maart 2018 gedeponeerd bij de Kamer van
Koophandel te Maastricht.
AJGM Janssen
Janssen Training & Advies